تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۳
بازدید: ۵۲
کد خبر: ۳۰۴۷۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه اولیه والماس بخریم؟ | والماس از معاملات اردیبهشت چقدر سود کرد؟

‌می‌متالز - روز چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۶۰۰ میلیون سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت «سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان» در نماد "والماس" به روش حراج به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و مختلط عرضه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، طبق اطلاعیه عرضه حداکثر تعداد سهام قابل‌خریداری توسط هر کد معاملاتی ۱۲ میلیون سهم خواهد بود.
طی سال جاری سهام سه شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد، کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان و بهار رز عالیس چناران عرضه اولیه شده و سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان، چهارمین سهم جدید سال بشمار می‌رود.

مشخصات عمومی عرضه

تعداد کل سهام شرکت: ۰۰۰، ۰۰۰، ۴۰۰۰ سهم
متعهد عرضه: موسسه بنیاد تعاون وزارت دفاع وپشتیبانی نیرو‌های مسلح
مشاورعرضه: شرکت کارگزاری آرمون بورس
متعهد خرید: شرکت تأمین سرمایه کاردان
بازارگردان: صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان

مشخصات عرضه به صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام و مختلط به روش حراج

تعداد کل سهام قابل عرضه: ۰۰۰۰۰، ۶۰۰۰ سهم معادل ۱۵ درصد از کل سهام شرکت
تاریخ دوره سفارشگیری و عرضه: روزچهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۰
دوره سفارش گیری: مطابق با پیام ناظر در روز عرضه اولیه
حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هرکد معاملاتی: ۰۰۰، ۱۲۰۰۰ سهم
قیمت ارزشگذاری: ۲۵۴۲ ریال

والماس بخریم؟

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان، با بیان اینکه این شرکت در نماد والماس، آبان ماه سال گذشته در بازار دوم فرابورس پذیرش شد، تصریح کرد: سرمایه این شرکت ۴۰۰ میلیارد تومان و موضوع فعالیت اصلی طبق اساسنامه، سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار است.

درباره والماس

سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان ۶ شهریور سال ۸۹ بصورت سهامی خاص تأسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید و در حال حاضر جزو شرکت‌های فرعی موسسه بنیاد تعاون وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بشمار می‌رود. مرکز اصلی شرکت در خیابان خالد اسلامبولی واقع شده است.
سرمایه شرکت با ۱۰ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی دو مرحله افزایش سرمایه از محل سود انباشته به ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. مالکیت ۹۹.۹ درصد سهام به شرکت بنیاد تعاون ودجا تعلق دارد.

عرضه اولیه والماس بخریم؟ | والماس از معاملات اردیبهشت چقدر سود کرد؟

ارزش گذاری سهم

مهدی بیگلری رقم تعیین شده به ازای هر سهم را ۵۰ تومان برآورد کرد و افزود: در سال جاری این رقم برای هر سهم ۳۳۰ تومان ارزش‌گذاری شده است و با توجه به P/NAV، برای سهام خرد بازار سرمایه حدود ۲۵۴ تومان تعیین شده است و امید می‌رود با حمایت سهامداران بتوان بازدهی مناسبی را نصیب اهالی بازار سرمایه و سهامداران کرد.

بدهی شرکت چقدر است؟

بیگلری با تأکید بر شفاف بودن عملکرد مالی شرکت خاطرنشان کرد: طبق آنچه در کدال هم آمده است شرکت بدهی زیادی ندارد و یک پرتفوی بورسی مناسب محسوب می‌شود.

ترکیب پرتفوی شرکت

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان بخش عمده سهام پرتفوی والماس را تشریح کرد و گفت: ۲۴ درصد پرتفوی این شرکت متعلق به صنعت بیمه، ۱۲ درصد چند رشته‌ای، ۱۱ درصد فلزات اساسی و حدود ۱۰ درصد شیمیایی است.

تقسیم سود، نقطه قوت برای سهامداران جدید

وی یکی از نقاط قوت والماس را تقسیم سود نقدی دانست و افزود: مجمع شرکت سرمایه‌گذاری الماس حکمت ایرانیان هنوز برگزار نشده، اما با توجه به سیاست تقسیم سود مناسب سهامدار عمده، این موضوع یک نقطه قوت برای سهامداران جدید است.

"والماس" از معاملات اردیبهشت ماه چقدر سود کرد؟

سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان در اردیبهشت ماه حدود ۴۴ میلیارد تومان از معاملات خود سود کسب نمود. ارزش پرتفوی بورسی این شرکت نیز در این ماه به ۱۱۲۸ میلیارد تومان رسید و ۸۴ میلیارد تومان افزایش داشت.

صورت سود وزیان والماس

عرضه اولیه والماس بخریم؟ | والماس از معاملات اردیبهشت چقدر سود کرد؟

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده